Kia Magentis 2006 2.0 CRDI használtteszt - II. rész

Első indításhoz kellett egy akksi, régebb óta állt már a telepen, ez természetes. Ezt követően gyönyörűen indult a kétliteres CR dízelmotor. A láncnak, önindítónak, kettős tömegűnek semmi hangja, patent. Kigurultam vele telepről és pozitív csalódás-hegyek értek. Dinamikusan lehet vele közlekedni, olyan érzés mintha egy kategóriával kisebb autót mozgatna a motor, pedig a Passat méretnél nagyobb az autó, ez E osztálynál kicsit kisebb.

Az első pár sarok után, mikor már tisztázódott, hogy műszakilag rendben van, nagy meglepetés nem érhet, idejét éreztem a hangcucc próbájának.

Enter

Enter

Kétenternyi idő kellett mire realizálódott bennem, hogy be sem tudom kapcsolni. Lehúzódtam, hogy legalább baleset ne legyen a rádió bekapcsolásából. A KIA feliratú Clarion egység annyira nem passzol a kocsiba, hogy mindenki azonnal megkérdezi, hogy „ezmegmi?” és fel kell hívnom a figyelmet a kis KIA logóra, hogy márpedig a tervező asztalon ezt valaki jónak látta így. A hangerő szabályzó a vízszintesen sorba rakott négy potméter közül a jobb oldali. A csorba szépérzékű tervezőéknél nyilván az anyóson helyet foglaló a rádiómester az autóban… Az is eszembe jutott már, hogy valaki egy jobbkormányos rádióját szerelte be?! A baj az, hogy most laptop elől nagyjából ennyi ugrik be rádió kezelőszerveiről, pedig minden nap használom és fél év alatt mentem vele 15.000 kilométert. Mai napig minden egyes alkalommal le kell olvasnom a feliratokat, ha a hangerőállításon kívül bármit csinálni szeretnék. Na jó, a két legmenőbb Budapesten is fogható rádióállomás el van tárolva az 1-es és 3-as gombra, de tényleg ennyi. Egyszer szántam rá egy délelőttöt (nem munkaidőben :D) hogy átbogarásszam, sikerült mindenféle beállításokat találni, nagyon jó hangzást lehet beállítani és tárolni, azóta azon van és inkább nem nyúlok hozzá mert sosem volt még ilyen jó és maradjon is így.

Szóval az autó nagy, kényelmes öt átlagnál nagyobb felnőttnek is akár, szinte bármilyen babakocsi  befér a csomagtartóba minden különösebb variálás nélkül, én három különbözővel próbáltam. Jól megy, jól fogyaszt. Horvátország északi partját megjártuk Budapestről egy tankkal. Pályán kulturáltan közlekedve 6 alatt tartható a fogyasztás, kulturálatlanul azért beszalad 10 fölé, de akkor mondjuk a Debrecen-Budapest távon fél órát nyerek.

Egy negatívum viszont mindenképp van, ami objektíven is tényleg az – mert a kinézete elég szubjektív, nekem nem jön be, da feleségemnek tetszik – az a szerviz. És nem is az ára, hanem a lehetőségek. Klímát kellett javítani és alig találtunk hozzá alkatrészt, ami nem új gyári. Jobb oldali napellenzője fityeg, el sem kezdem az utánajárást. Nagyon kevés Magentis fut az utakon, nem olyan könnyű alkatrészt találni, mint egy négyes Golfhoz. Egyébként a klímán és olajcserén kívül nem kellett hozzányúlni!

Összegezve az autó király. Megy, jól fogyaszt, nagy, meg lehet vele jelenni. Ha nincsenek luxus igények, akkor 1.000.000 Ft alatt mindenképp tökéletes választás! (ennyiért eladó nálunk) J

 

Üdv,

Peti

Látogasson el hozzánk

Telephelyünk:

 Budapest, XI. kerület Budaörsi út 148. (térkép)

 

Nyitva tartás:

 Hétfő - Péntek: 9:00 - 18:00
 Szombat: 9:00 - 15:00
 Vasárnap: Zárva
 
 Kocsiguru © 2016

További érdekes cikkeink:

  • Legjobbak. Legrosszabbak.

    Csodás összeállítás az elmúlt 1 év használtautó eladások tapasztalataiból. Tőletek, nektek, szeretettel. Bumm!
  • Börtön. Audi. Dízel.

    A 3 éve tartó dízel botrány újabb fordulata.
  • Lexus LS500h teszt

    Ha szereted a luxust és hibrid autókat, akkor már csak egy sofőr kell és élvezheted az új Lexus limuzint!