Villanyautók szervizelése

VILLANYAUTÓK SZERVIZELÉSI TUDNIVALÓI

 

Hazánkban is egyre többen vesznek villanyautót, ezért azt gondoltuk, hogy irunk egy jó kis cikket arról, hogy mit is kell tudni ezen kocsik szervizeléséről.

Szép lassan nem csak Európában, hanem Magyarországon is megkedvelik és meg is veszik a villany autókat. Idén már nálunk is közel 400 darabot adtak el belőlük a kereskedések, ami a nemzetközi statisztikákhoz képest még elég kevésnek tűnik, de a tavalyi ugyan ilyen számokhoz képest viszont elég szép emelkedést mutat.

Hozzánk is sokan jönnek be a zöld rendszám csábítására és ezzel együtt fel is merül sok kérdés a szervizelésével kapcsolatban.

Mit kell tudni az akksikról?

Mikor kell tölteni?

Bárhol meg tudják őket szerelni?

Sok a bizonytalanság, sok a kérdés, jöjjenek a válaszok:

Először is tudnunk kell, hogy az igazi villanymotoros autókban nagyfeszültségű rendszer működik, azaz nem vicc a megbontása semmilyen téren! Tilos hozzányúlni otthon, ha szakik vagyunk, ha nem!

A legfontosabb az, hogy keressünk, hivatalos márkaszervizt és ott javíttassuk meg őket, vagy ha van jó szervizünk, akkor is kérdezzünk rá, hogy a szerelő rendelkezik-e elektromos autók javítására vonatkozó tanúsítvánnyal, amit az importőr ad ki! Ha nem, akkor ennyi, hagyjuk és menjük át máshova. Én maradnék feltétlenül a szakszervizeknél ilyen esetben.

Magyarországon a Nissan Leaf a leginkább elterjedt modell, azaz a Nissan szervizek vannak a legjobban felkészülve a javításokra is. Ez persze nem jelenti azt, hogy mondjuk egy Citroen nem tudja megoldani a gondunkat.

A villanyautókban a hagyományos szervizek mellett a hajtóműolajat 5 évenként kellene cserélni, a fékfolyadékot pedig két évente. Viszont az elektromos kötegeket, kábeleket és az akksit érdemes 1-2 évente átnézetni, ami kb. 40-80 ezer forintba kerül.

A 20.000 km-es szerviz itt is minden esetben kötelező, ennek a költségeit is vegyük számításba minden esetben az „extra” villanyautós szerelések és ellenőrzések mellett. Általában ezekben az igazi villanymotorokban sosem romlik el a turbó, vagy a katalizátor, de a kettős tömegű lendkerék sem igen…szóval gondoljuk meg, érdemes-e dízel autót vegyünk ezek után, és ne térjünk-e át a villany autóra inkább???

Visszatérve a szervizelésekre, a legfontosabb, hogy ilyenkor megvizsgálják az akksi állapotát, kapacitását, feszültségét és erről mindig, minden esetben egy kinyomtatott állapotlapot is kell kapjunk.

Egy utolsó fontos info még:

Ha sokáig szeretnénk egy villanyautó előnyeit élvezni, akkor mindig figyeljünk arra, hogy mikor és mekkora áramot adunk az akksinak. Sose merüljünk le teljesen és sose töltsük fel „csurig” a cellákat, mert az nem tesz jót a kis drágaságoknak. Maradjunk mindig a normál keretek között akksi töltésnél és járjunk szervizbe vele évente!

Jó suhanást kívánunk nektek!

 

Látogasson el hozzánk

Telephelyünk:

 Budapest, XI. kerület Budaörsi út 148. (térkép)

 

Nyitva tartás:

 Hétfő - Péntek: 9:00 - 18:00
 Szombat: 9:00 - 15:00
 Vasárnap: Zárva
 
 Kocsiguru © 2016

További érdekes cikkeink:

  • Lophatatlan autók

    Ha hallottál már a pajzs technikáról az autók nyomkövetése és lopásgátlása kapcsán, akkor örülni fogsz! Itt a pajzs új védelmi rendszere a Lorawan. Tolvajok elleni harc újra indítva, yess!
  • A legjobb: BMW X5 2019

    Mindig is csodáltuk az X5 világát. A 2019 új modell pedig csúcskategória lett, igazi nagyvad!
  • Porsche 911 a tökéletes

    Ha erre a kocsira sem lesz nedves a bugyitok, akkor nagy a baj... Porsche 911, te csodás!