Bérautóinkkal utazhat külföldre is
1112 Budapest, Budaörsi út 146-148. (M1-M7 kivezető mellett)
Kereskedés: H-Sze: 9-18, Cs-P: 9-19, Sz: 9-17
Szerviz: H-P: 8-17
Sokan és egyre többen kérdezitek tőlünk, mit javasolunk, kell-e félnetek a dízelbotránytól, a budapesti kitiltástól és jobb-e a benzin!?
KÉSZSÉGGEL VÁLASZOLUNK
MI A JELENLEGI HELYZET?
Egy német városban, Hamburg belvárosának egyetlen két kilométeres szakaszán van korlátozás, mégpedig: CSAK az Euro 6-os besorolásnál régebbi, korszerűtlenebb dízelmotorral működő autókat érinti, azokat, amiket 2014 szeptemberétől régebben gyártottak.
Tehát ha van egy 4 éves dízeled, akkor megkockáztatod, hogy egy idegen országban, egyetlen városban – két kilométeren – nem közlekedhetsz nyugodtan. Gondold át még egyszer!
MIRE SZÁMÍTS, HA AUTÓT VENNÉL MA MAGYARORSZÁGON, KELL-E FÉLNED A KORLÁTOZÁSOKTÓL?
Miután Tarlós István főpolgármesterünk erős és határozott politikusként igyekezett feltüntetni magát, a német Szövetségi Közigazgatási Bíróság döntésre reagálva, azonnal felpezsdítette az itthoni autós-közéletet: ITTHON IS KITILTJUK!
Aztán kevesebb médiafigyelemmel nyilatkozott:
„A teljes kitiltás ideje legkorábban 8-10 év múlva jöhet el. Nem nagyon hiszem, hogy öt éven belül ez generálisan megoldható. Egy biztos: itt is bekövetkezik, de csak bizonyos türelmi idővel, és nem egyik napról a másikra”.
HA MÁR ELŐRE GONDOLKOZOL ÉS HOSSZÚ TÁVRA TERVEZEL, DE A BENZINESEK FELÁRA ÉS AZ ÜZEMANYAGKÖLTSÉGEK IS JELENTŐS LYUKAT ÜTNEK A KASSZÁDBA, AKKOR MONDJUK, MIRE FIGYELJ
Az új szmogrendelet követelményei szerint 2018. október 1-től már a dízeleket üldözik: szmogriadó idején (ami ráadásul az év néhány napja csupán), Budapesten „nem lehet” majd közlekedni Euro 3-as dízelekkel, 2019. október 1-től pedig Euro 4-es dízelekkel. Ez azt jelenti, hogy 2019-ben szmogriadó idején (!) a járművek 52%-a forgalmi tiltás alá esik majd. Kérdés: ki marad majd az utakon, ha az 52% ki lenne tiltva? Azokon a napokon megáll a budapesti élet? Láttok rá reális esélyt a mai magyar valóságban? Ugyan..
MEGOLDÁS
2009. szeptember utáni forgalomba helyezésű autót keress, ha dízelben gondolkodsz (persze ha lehetőséged megengedi), és bármikor közlekedni akarsz itthon! Így hosszú évekig kihasználhatod még bármiféle kompromisszum nélkül a jól kiválasztott szépséged, ami hűséggel szolgál majd! Figyelj az ár/érték arányra!
ÖSSZEGEZZÜNK
+ egy: ha észnél vagy, most jelentős árkülönbözettel juthatsz hozzá egy-egy gyönyörű autóhoz a „pánik” miatt. Nézz szét Nálunk, mert megéri!
Ja és tudjátok, állapotot veszünk, nem kilométeróra állást!
VÁRUNK TITEKET SOK SZERETETTEL!
Egy kis „történelem”, hogy tudd mi ez az egész:
2015. szeptember 21-én az Amerikai Környezetvédelmi Hatóság által sarokba szorított Volkswagen beismerte: manipulálták egyes dízelautóik motorszoftverét, így a szoftver jóval kedvezőbb károsanyag-kibocsátási számokat produkált a teszteken, mint valós használat közben.
A trükközés érinti a VW-csoport által gyártott összes típust, többek között az Audit, a Seatot, de még a Porschét is utólérte a dízel-végzet, ami végleg lezárta a 9 éve elkezdett „dízelporsche” korszakot az első Cayennel.
A botrányba belebukott Martin Winterkorn VW-vezér és még nagyjából tíz másik magas beosztású alkalmazott, többen a börtönt sem úszták meg, köztük Oliver Schmidt, aki 2012-től vezette a Volkswagen műszaki és környezetvédelmi részlegét az Egyesült Államokban, de James Liang mérnök is megkapta a 40 hónap börtönbüntetést és 200 ezer dolláros pénzbírságot.
A botrány a becslések szerint 11 millió autót érint és túlnyomó többségük Európában van forgalomban. Javításukat a Volkswagen önköltségen vállalta, és 2016 januárjában el is kezdték a kocsikat visszahívni.
A megzuhant VW-részvények egy időre magukkal húzták a német és a világ szinte minden tőzsdéjét, a vállalat azóta nagyjából stabilizálódott, de a felmerülő költségek több milliárd euróra rúgnak.
Végül is miért kellett ez a szoftver?
A Volkswagen, az Audi, a Porsche, a BMW és a Daimler még az ezredforduló előtt megállapodott a szabad verseny kiiktatásában. Titokban egyeztettek technológiai és beszállítói ügyekről, valamint a gyártási költségekről.
Így bizony elsősorban az acélárak korlátozása és a profit növelése érdekében, az autógyárak összefogtak egymással.
Ezért a kirobbanást követően a Volkswagen önfeljelentést tett, a Mercedeseket gyártó Daimler is követte a Volkswagen lépését abban a reményben, hogy ezáltal jelentős mértékben csökkentheti a versenyjog durva megsértése miatt kiszabható büntetést.
Úgy néz ki, ez a német történelem alighanem legnagyobb szabású kartellezési ügye, amely az egész világra kihat, a vásárlói szokásokat is beleértve.
A beszámolók szerint a 2015 szeptemberében kirobbant dízelbotrányt feltehetően az okozta, hogy a gyártók egyeztettek arról is, mekkora önálló tartályrendszer szükséges a dízelmotorral működő kocsiknál a kipufogógáz tisztítását szolgáló AdBlue adalékanyag megfelelő méretű használatához.
Mivel a nagy térfogatú tartályt drágállták, abban állapodtak meg, hogy kisebb tárolórendszerrel szerelik fel a dízelautókat, azonban így már nem lehetett elegendő AdBlue-t keverni az üzemanyaghoz a szigorú emissziós előírások teljesítése érdekében, ezért inkább a károsanyag-kibocsátás manipulálásával igyekeztek gondoskodni arról, hogy a dízelautók vizsgálati körülmények között ne lépjék túl a határértéket.
VÉGSZÓ
Gyertek, vegyetek dízelt ésszel, a lehetőségeiteket mérlegeljétek és ne a „terelésre” figyeljetek, mert a média készséggel megteszi.
TUDJÁTOK, KocsiGuru, Korrekt minőség remek áron, kényelmesen!
Budapest, XI. kerület Budaörsi út 148. (térkép)
Hétfő - Péntek: 9:00 - 18:00
Szombat: 9:00 - 15:00
Vasárnap: Zárva