Jelentős anyagi kár érheti, ha nem lép időben

Fontos, hogy időben cserélje autója vezérlését, ne várja meg míg beüt a krakk.

Mikor kell cserélni a vezérlést?

Az autógyártók határozzák meg a vezérműszíjak cseréjének időintervallumát a megtett kilométerek és az autó életkora alapján. Fontos, hogy betartsuk a gyártó által előírt csereperiódust, mert egy szíj vagy egy láncszakadás esetén, a vezérlés csere díjának többszörösét kell költeni a javításra, mert károsodhatnak a motor legdrágább alkatrészei.

Javasolt a vezérműszíjat együtt a vízpumpával cserélni, valamint a szíj vezető és feszítő görgőit, amelyek a vezérlés szett csomag részét képezik.  (Fontos megemlíteni, hogy a vízpumpa nem része a vezérlés szett csomagoknak)


Miért kell cserélni a vízpumpát vezérlés csere esetén?

A vízpumpa, amely a legtöbb esetben a vezérlés hajtásába van bekötve így együtt kell cserélni a vezérlés többi alkatrészével. A vízpumpát azért érdemes cserélni, mert egy új vezérműszíj pár hét alatt tönkre teheti az öreg vízpumpát, ami nagy motor károsodással és magas javítási költségekkel járhat.

…ha megtörténik az a fránya szakadás

A szíj, vagy lánc szakadása során megszűnik a főtengely és a vezérműtengely közötti hajtás és a kapcsolat is egyaránt. Ekkor nagyon szerencsésnek kell lennünk ahhoz, hogy amikor a dugattyú a felső szélső pozíciójában van, akkor minden szelep zárva legyen. Ha valamelyik szelep nyitva marad, akkor a dugattyú felső síkja hatalmas ütést mér a szelepekre és azok működésképtelenné válnak.
Szinte biztos, hogy ilyenkor a hengerfej egyik furatában megvezetett szelepszár is elgörbül, rosszabb esetben pedig össze is törik teljesen. Ráadásul egyes modelleknél típushibának számít, hogy ha a vezérlés megszűnik, akkor a hengerfejnek is lőttek. Öntvényből készül, amiből ilyenkor méretes darabok töredeznek le, amit már nem lehet javítani. A hengerfej csere áráról már ne is beszéljünk… majd egy későbbi bejegyzésben. Tehát, ha nem akar magának az ember egy nagy galibát és több százezres, esetlegesen milliós költséget okozni, akkor az előírt időközönként mindig időben cseréltesse autója vezérlését.

 

Kocsigurunál általánosságban, mi ügyfeleinknek az alábbiakat szoktuk ajánlani:

  • Szíjas vezérlés esetén általánosan: 100.000 - 120.000 kilométerenként, legfeljebb 5 évente.
  • Láncos vezérlés esetén általánosan: 150.000- 200.000 kilométerenként

 

MIlyen alkatrész kell még cserélni a vezérléssel együtt. 

  • Vízpumpa: Amennyiben a szíjas vezérlés részét képzi, akkor cserélni kell.
  • Motorlajat és olajszűrőt: láncos motorvezérlés esetében vezérlés csere alkalmával el kell végezni.
  • Olajpumpa: vezérműláncos vezérlés alkalmával szintén cserélni kell.

A felsoroltakon kívül előfordulhat, hogy különböző típusoknál más alkatrészek cseréjére is szükség van.

Ne halogassa a vezérlés cserét!

Ha bármi kérdésük van keressen minket bizalommal!

Látogasson el hozzánk!

Telephelyünk:

Budapest, XI. kerület Budaörsi út 148. (térkép)

 
Nyitvatartás:

Hétfő - Péntek: 9:00 - 18:00
Szombat: 9:00 - 15:00
Vasárnap: Zárva

Ajánlott cikkek

A Kocsiguru meghajlik a közös Mercedes és Maybach 6 Cabrio autója előtt. Ritkán mondunk ilyet, de követeljük a teszt autót, vagy a lottó ötöst, ha elkezdik gyártani ezt a csúcs verdát! Miért? Nézzétek meg a képeket, magukért beszélnek.

szechenyi-2020