Elon Musk 2
1112 Budapest, Budaörsi út 146-148. (M1-M7 kivezető mellett)
Kereskedés: H-Sze: 9-18, Cs-P: 9-19, Sz: 9-17
Szerviz: H-P: 8-17
Négy tévhit az operatív autólízingről
Napjainkban kevés olyan vállalkozás van, amelynek működéséhez ne lenne szükség járművekre. Az árukat szállítani kell, a munkavállalóknak pedig el kell jutniuk a munkába, illetve az ügyfelekhez vagy partnerekhez. Számba vettük a leggyakoribb tévedéseket a témában.
De mi az az operatív autólízing?
A céges autó már nemcsak a nagyvállalatok kiváltsága, sok helyen egyre kedveltebb juttatási forma, valamint a költségek optimalizálásában is segíthet. Beszerzésére a leginkább kézenfekvő megoldásnak a vásárlás tűnik, amely azonban minden költséget és ügyintézést figyelembe véve komoly terheket róhat a cégre. Az operatív lízing több szempontból nézve is jelentős előnyöket kínál a vásárlással szemben, ugyanakkor hazánkban sok esetben még kétségek övezik. Egyre többen tekintenek az autókra szolgáltatásként, mégis kevesen ismerik a részleteket, ezért gyakran merül fel bennük az alábbi tévedések valamelyike. A terület egyik vezető szakértője, a Lease Plan eloszlatja a tartós bérlettel kapcsolatos hét leggyakoribb tévhitet.
Tévhitek és csúsztatások
Mivel az operatív lízinget a múltban jellemzően a nagyvállalatok vették igénybe, sok kis- és középvállalat vezetője véli úgy, hogy az ő igényeinek és pénztárcájának nem felelne meg a tartós bérlet. Ezzel szemben ez a konstrukció kifejezetten a kkv-k legfőbb kihívásaira kínál megoldást többek között azzal, hogy a cégek induló költségek nélkül vehetik használatba a járműveket. A bérleti díj után járó forgalmi adót pedig a használat arányában visszaigényelheti.
Sok cégvezető abból indul ki, hogy egy autó megvásárlása egyszerre nagy kiadás, de összességében kisebb ráfordítás, mint az éveken át kifizetett havi bérleti díjak. Ennél a számolási módszernél azonban nem veszik figyelembe a jármű üzemeltetésével járó összegeket. Egy új autó beszerzésekor a ráfordításokat a teljes élettartamra vetítve érdemes megvizsgálni. A tartós bérlet során csak a tényleges használatra eső finanszírozási és üzemeltetési költségeket kell megfizetni. Az operatív lízing a legtöbb esetben fix havidíjat jelent a teljes futamidőre. Érdemes forintalapú finanszírozást és állandó kamatot garantáló verziót választani, ezáltal az árfolyam- és kamatváltozásból eredő bizonytalanság is kiküszöbölhető.
Az autóvásárlás folyamatát és az azzal járó ügyintézést a legtöbben már saját tapasztalatból ismerik. Céges autó beszerzésénél ugyanakkor általában nem mérik fel előre, milyen egyéb járulékos ügyintézéssel és kiadással jár a tranzakció. Az operatív lízing díjának kiszámolása első ránézésre bonyolultnak tűnhet, hiszen több tételt magában foglal az autó nettó beszerzési értékétől és a várható maradványértéktől kezdve a futamidőn és a tervezett futásteljesítményen át a fix kamatokig, adókig, valamint a karbantartásra fordítandó összegekig. A végeredmény azonban jól érthető és átlátható, ráadásul a flottakezelő mint az autó tényleges tulajdonosa minden terhet levesz a bérbe vevő válláról, az adók befizetésétől kezdve a gumiabroncs-cserén és egyéb szervizügyintézésen át a biztosítás kezeléséig vagy éppen az esetleges csereautó biztosításáig.
Sok cégvezető azért tart a hosszú távú autóbérléstől, mert rizikósnak véli. Mi történik, ha nem megfelelő a szerződés, ha az apró betűs részek meglepetéseket tartogatnak? Ki segít, ha bonyolult könyvelési problémák merülnek fel? Mi a teendő, ha a flottakezelő mégsem intézi a váratlan költségeket? Egy megfelelően megválasztott, szakértő partnerrel azonban nem merülnek fel ilyen problémák. Hosszú távú autóbérlés esetén a kockázatokat valójában a bérbe adó cég viseli. A vállalkozást így nem érintik a költségtényezők változásai.
Budapest, XI. kerület Budaörsi út 148. (térkép)
Hétfő - Péntek: 9:00 - 18:00
Szombat: 9:00 - 15:00
Vasárnap: Zárva