4 tévhit az operatív lízingről

Ha szeretnél tisztábban látni a lízingek terén, mi segítünk!

Négy tévhit az operatív autólízingről

 

Napjainkban kevés olyan vállalkozás van, amelynek működéséhez ne lenne szükség járművekre. Az árukat szállítani kell, a munkavállalóknak pedig el kell jutniuk a munkába, illetve az ügyfelekhez vagy partnerekhez. Számba vettük a leggyakoribb tévedéseket a témában.

 

De mi az az operatív autólízing?

 

A céges autó már nemcsak a nagyvállalatok kiváltsága, sok helyen egyre kedveltebb juttatási forma, valamint a költségek optimalizálásában is segíthet. Beszerzésére a leginkább kézenfekvő megoldásnak a vásárlás tűnik, amely azonban minden költséget és ügyintézést figyelembe véve komoly terheket róhat a cégre.  Az operatív lízing több szempontból nézve is jelentős előnyöket kínál a vásárlással szemben, ugyanakkor hazánkban sok esetben még kétségek övezik. Egyre többen tekintenek az autókra szolgáltatásként, mégis kevesen ismerik a részleteket, ezért gyakran merül fel bennük az alábbi tévedések valamelyike. A terület egyik vezető szakértője, a Lease Plan eloszlatja a tartós bérlettel kapcsolatos hét leggyakoribb tévhitet.

 

Tévhitek és csúsztatások

 

  1. Nem a kkv-k igényeire szabták

Mivel az operatív lízinget a múltban jellemzően a nagyvállalatok vették igénybe, sok kis- és középvállalat vezetője véli úgy, hogy az ő igényeinek és pénztárcájának nem felelne meg a tartós bérlet. Ezzel szemben ez a konstrukció kifejezetten a kkv-k legfőbb kihívásaira kínál megoldást többek között azzal, hogy a cégek induló költségek nélkül vehetik használatba a járműveket. A bérleti díj után járó forgalmi adót pedig a használat arányában visszaigényelheti.

  1. Drága és kiszámíthatlan

Sok cégvezető abból indul ki, hogy egy autó megvásárlása egyszerre nagy kiadás, de összességében kisebb ráfordítás, mint az éveken át kifizetett havi bérleti díjak. Ennél a számolási módszernél azonban nem veszik figyelembe a jármű üzemeltetésével járó összegeket. Egy új autó beszerzésekor a ráfordításokat a teljes élettartamra vetítve érdemes megvizsgálni. A tartós bérlet során csak a tényleges használatra eső finanszírozási és üzemeltetési költségeket kell megfizetni. Az operatív lízing a legtöbb esetben fix havidíjat jelent a teljes futamidőre. Érdemes forintalapú finanszírozást és állandó kamatot garantáló verziót választani, ezáltal az árfolyam- és kamatváltozásból eredő bizonytalanság is kiküszöbölhető.

  1. Bonyolult

Az autóvásárlás folyamatát és az azzal járó ügyintézést a legtöbben már saját tapasztalatból ismerik. Céges autó beszerzésénél ugyanakkor általában nem mérik fel előre, milyen egyéb járulékos ügyintézéssel és kiadással jár a tranzakció. Az operatív lízing díjának kiszámolása első ránézésre bonyolultnak tűnhet, hiszen több tételt magában foglal az autó nettó beszerzési értékétől és a várható maradványértéktől kezdve a futamidőn és a tervezett futásteljesítményen át a fix kamatokig, adókig, valamint a karbantartásra fordítandó összegekig. A végeredmény azonban jól érthető és átlátható, ráadásul a flottakezelő mint az autó tényleges tulajdonosa minden terhet levesz a bérbe vevő válláról, az adók befizetésétől kezdve a gumiabroncs-cserén és egyéb szervizügyintézésen át a biztosítás kezeléséig vagy éppen az esetleges csereautó biztosításáig.

 

  1. Kockázatos

Sok cégvezető azért tart a hosszú távú autóbérléstől, mert rizikósnak véli. Mi történik, ha nem megfelelő a szerződés, ha az apró betűs részek meglepetéseket tartogatnak? Ki segít, ha bonyolult könyvelési problémák merülnek fel? Mi a teendő, ha a flottakezelő mégsem intézi a váratlan költségeket? Egy megfelelően megválasztott, szakértő partnerrel azonban nem merülnek fel ilyen problémák. Hosszú távú autóbérlés esetén a kockázatokat valójában a bérbe adó cég viseli. A vállalkozást így nem érintik a költségtényezők változásai.

Látogasson el hozzánk!

Telephelyünk:

Budapest, XI. kerület Budaörsi út 148. (térkép)

 
Nyitvatartás:

Hétfő - Péntek: 9:00 - 18:00
Szombat: 9:00 - 15:00
Vasárnap: Zárva

Ajánlott cikkek

A Kocsiguru meghajlik a közös Mercedes és Maybach 6 Cabrio autója előtt. Ritkán mondunk ilyet, de követeljük a teszt autót, vagy a lottó ötöst, ha elkezdik gyártani ezt a csúcs verdát! Miért? Nézzétek meg a képeket, magukért beszélnek.