Közösségi autózás

Ha gyorsan és kis költséggel szeretnéd megúszni a belvárosi autózást, akkor válaszd az autómegosztó szolgáltatásokat. 2018 februárjától már 2 cég is nagy flottával vár, ha a BKV és a taxi nem opció.

Közösségi autózás

 

Úgy néz ki, hogy 2018-ra Budapesten is mindenki számára elérhetővé válik a városi autózás,  angol szóval, sharing car, aminek mi is örülünk. Mivel évek óta iszonyú nagy népszerűségnek örvend egyre több országban ez a megosztásos alkalmazás és rendszer, ezért várható volt, hogy az autózást sem fogja elkerülni ez a szuper lehetőség.

Nézzük csak meg, hogy miről is van szó, miért olyan népszerű ez a kezdeményezés?

Ha minden igaz, már 2015-ben több mint 6 millió felhasználója volt a világban a közösségi autózásnak. Ahhoz képest, hogy ezt a számot csak pár ország hozta össze, nem olyan rossz!  Európában a németek állnak a legjobban ilyen téren, közel 150 cég foglalkozik már ezzel az üzletággal.

Kik fognak örülni a magyarországi közösségi autózásnak? Nézzük csak:

  • akiknek nincs saját autójuk
  • mindenki, aki nem akar a belvárosba taxival vagy BKV-val menni
  • akik a belvárosban dolgoznak és az autójukat lerakják külső, ingyenes parkolóban
  • akik a belvárosban élnek és nem akarnak kiállni a parkolóból egy 10 perces autózásért
  • akik kíváncsiak és érdekli őket az újdonság

Én azt gondolom, hogy lassan mindenki rá fog kényszerülni erre autózási módra, aki nagyvárosban él és dolgozik. Nem csak azért, mert egy saját autó fenntartása sok költséget és ideget okoz nekünk, hanem azért is, mert a parkolás és a környezet szennyezés lassan lebénítja az életünket minden téren.

A mai Y generáció tagjai már annyira hozzászoktak az online élethez, hogy az autó használati szokásaikat is eszerint alakítják. Nemcsak a tájékozódáshoz, vásárláshoz, de az utazáshoz is egyre többször használják ezt a pénztárca kímélő módszert, ami azért mégsem villamos és busz.

A közösségi autózás elterjedését mi sem mutatja jobban, mint az a tény, hogy 5 éven belül a legtöbb nyugati nagyvárosban be akarják vezetni azt a szabályt, hogy bizonyos zónákba /műemlék környék, belváros stb/ már csak ilyen autókat fognak beengedni és magán gépjárműveket nem. Hogy ez hosszú távon mihez fog vezetni? Talán ahhoz, hogy egyre kevesebben fognak venni saját tulajdonú autót, illetve egy családban megelégszenek az emberek 1 kocsival. Talán nem is rossz irány ez, nem?

Zárásként még egy becsült adatot mondanánk: állítólag 2020-ra közel 25-26 millió millió felhasználója lesz a megosztásos autózásnak, vagyis érdemes idejében váltani és haladni az okos felhasználásokkal, nehogy lemaradjunk az okosságról!

 

Látogasson el hozzánk!

Telephelyünk:

Budapest, XI. kerület Budaörsi út 148. (térkép)

 
Nyitvatartás:

Hétfő - Péntek: 9:00 - 18:00
Szombat: 9:00 - 15:00
Vasárnap: Zárva

Ajánlott cikkek

Nem ez a blog lesz a kedvencünk, az tuti! Ellenben tudjuk, hogy sok embernek az ár és az új autó fogalma csak így fogadható el. A fotó vajon a győztest ábrázolja ebben a kategóriában?

szechenyi-2020