Egy hasznos applikáció
1112 Budapest, Budaörsi út 146-148. (M1-M7 kivezető mellett)
Kereskedés: H-Sze: 9-18, Cs-P: 9-19, Sz: 9-17
Szerviz: H-P: 8-17
ALFA ROMEO TÖRTÉNETE
Az Alfa Romeo egy fogalom. Egy igazi életérzés, amit vagy imádunk vagy gyűlölünk, de legtöbbször csak távolról csodáljuk.
Az olasz dolce vita autós története 1906-ban indult egy milánói nemes, Ugo Stella, valamint egy francia autókészítő, Alexandre Darracq összefogásából. Kezdetben a nevük még Darracq Italiana volt és Nápolyban készítették az autóikat. Mikor a cég megszűnt, a 2 befektető elköltöztette gyárát Milánóba, a Portello negyedbe és elkezdett újfajta gépjárműveket készíteni. Innentől hívjuk az autókat ALFA-nak, ami az Anonima Lombarda Fabbrica Automobili rövidítése. Az alfa szó az abc első betűjét is jelöli egyben, ami utal arra, hogy elsők és előremutatók szeretnének lenni az autópiacon.
Az Alfa Romeo nem jöhetett volna létre egy zseniális mérnök, Merosi nélkül, aki 1910-ben kihozta a HP névvel fémjelzett új modellt, amiből egyből 24 darabot gyártottak le, hogy aztán egyből ez után újabb 12 darabot dobjanak piacra, de már csökkentett teljesítménnyel.
Honnan ered a Romeo név?
Egy Nicola Romeo nevű férfi megvette az ALFA gyárat, és ezzel a cég nevét és logóját is kicsit átalakította. Megjelent a Milano felirat is az emblematikus kígyó és kereszt mellett. Ekkor 1920-at írunk és az autó neve, ami elkészült az üzemben, a Torpedo 20-30 HP nevet kapta és ez volt a legelső Alfa Romeo néven futó gépcsoda. A kígyó egyébként egy fiatal mérnök ötlete volt, aki éppen villamosra várt és unalmában nézelődött, amikor is hirtelen felnézett a Filarete nevű torornyra és meglátta rajta a kígyót és megtetszett neki a szimbólum, amit azóta is használnak.
A cég újkori történetét a Fiat alakítja, aki 1986-ban vásárolta meg a gyárat. A nevükhöz fűződik a megújult 164 tipusú modell, melyet Pininfarina tervezett a két kezével!
Ezek után jöttek sorban a többiek is, vagyis a 155-ös modell és a 145/146, melyek nagyon kedveltek lettek az évek során és elmélyítették az „alfások” bázisát. Természetesen nem feledkezhetünk meg a csúcs autóról, vagyis a legjobban kedvelt modellról, a 156-ról. Ezt még az is ismeri, aki egyébként nem rajongója a márkának. Ugyan úgy talán, mint az Alfa Romeo Giulietta és a Spider is.
Amíg régen a vagány és dinamikus külleméről volt ismert az Alfa, addig ma már talán inkább a megfizethető sport autó jut róla eszünkbe és nem a száguldás.
Bármi is legyen, az Alfa Romeo mindig szerelem és dolce vita érzés lesz annak, aki egyszer beleül és megcsapja az olasz varázs szele.
Budapest, XI. kerület Budaörsi út 148. (térkép)
Hétfő - Péntek: 9:00 - 18:00
Szombat: 9:00 - 15:00
Vasárnap: Zárva