Segítünk biztosítási ügyekben is
1112 Budapest, Budaörsi út 146-148. (M1-M7 kivezető mellett)
Kereskedés: H-Sze: 9-18, Cs-P: 9-19, Sz: 9-17
Szerviz: H-P: 8-17
Példátlan eset- avagy mi történik az autók világában a tomboló járvány alatt
A koronavírus mára már mindenhol felütötte fejét, a társadalmat és a gazdaságot egyaránt megviseli és korlátozza, határokat szab. Az Egészségügyi Világszervezet közlése szerint a járvány középpontjában jelenleg Európa áll. Ennek okán hozták meg az autógyártók azt a példátlan döntést, miszerint felfüggesztik a jármű-és motorgyártást kontinentális európai üzemeikben a következő hetekre.
A mostani helyzet hosszas elhúzódása drámai hatást gyakorol a piacra és az egész beszállítói iparágra. Az egyes országok által meghozott rendkívüli döntések, intézkedések, amelyek nagyban korlátozzák az utazási és személyes érintkezési lehetőségeket, valamint az áruk import-exportjára vonatkozó szabályozások együttesen tették indokolttá, hogy erre az elhatározásra jussanak. Egy ilyen globális probléma esetén a gyártóknak is fontos, hogy szerepet vállaljanak a terjedés lehetőség szerinti megakadályozásában,hiszen rengeteg alkalmazottat foglalkoztatnak, valamint márkájuk értéke elismert az egész világon.
Az alkatrészek gyártóüzemekbe történő folyamatos szállítása egyre inkább akadozott az elmúlt hetekben, a járműértékesítés mértéke érezhetően csökkent. A kereskedéseket több európai államban is arra kötelezték, hogy ideiglenesen zárjanak be vagy rövidítsék nyitvatartási idejüket. Több országban a járványügyi helyzet miatt, szükségesen bevezetett kijárási tilalmi intézkedéseknek köszönhetően ,,megállt az élet”.
A Ford spanyolországi üzeme már múlthét hétfői hatállyal határozatlan időre felfüggesztette a termelési munkálatokat , minden dolgozója távmunka formájában dolgozik, kivéve ha valami erősen indokolja a személyes jelenlétet egy-egy adott feladatnál. Pár nappal ezelőtt a Ford amerikai, kanadai és mexikói üzeme is sorra bezárásra került.
A Volkswagen és a Toyota ugyancsak felfüggesztette a termelést minimum 2 hétre egyes európai üzemeiben. Személyes találkozóikat és megbeszéléseiket sok más vállalathoz hasonlóan az online téren keresztül rendezik.
A Honda ugyancsak arra az elhatározásra jutott, hogy szünetelteti gyártósori tevékenységét, hiszen a megfelelő alkatrész-ellátás hiányában gondokkal küzd a gyár.
Az olaszországi Fiat, Maserati, Ferrari és Lamborghini, valamint a Porsche németországi gyáraiban is szünetet rendeltek el.
Kishazánkban az Audi Hungária és az Opel után a Suzuki és a Mercedes-Benz is leállt.
A társadalom szempontjából fontos folyamatok, mint például az ügyfélautók szervizalkatrészeinek folyamatos biztosítása továbbra is működni fog. Az értékesítési tevékenység (márkakereskedői értékesítés és szerviz) az egyes országok helyzetének függvényében alakul. Valamennyi márkakereskedő elérhető marad elektronikus kommunikáción vagy telefonon keresztül az ügyfelek részére.
Na de a nagy kérdés az, hogy milyen következményei lehetnek ennek?
A válság hatása leginkább attól válik függővé, hogy a jelenleg kieső termelés a későbbiekben pótolható-e és hogy a világjárvány mennyire viseli meg az európai autókeresletet. Ami Magyarországot illeti amellett, hogy autógyáraink több tízezer embert alkalmaznak, a GDP-hez való közvetlen hozzájárulásuk körülbelül 6%, plusz további 9% a járműipari beszállító vállalatoké.
A helyreállási trend várható lassúsága miatt, a járvány befejeződésétől kezdődően a legoptimistább forgatókönyv szerint is minimum fél év, mire újra régi fényében tündököl az ipar.
Mi a megoldás?
Egy biztos: a KocsiGurunál nincs megállás! Látogass el hozzánk és szerelmesedj bele autóinkba! Hipp-hopp elintézünk minden papírmunkát és már viheted is az új kedvencet! :-)
Budapest, XI. kerület Budaörsi út 148. (térkép)
Hétfő - Péntek: 9:00 - 18:00
Szombat: 9:00 - 15:00
Vasárnap: Zárva